Nov.10

Alltså,varför måste vi jobba så många timmar per dag? Vi har så några timmar till vårt förfogande och dom flesta av dom jobbar vi! Man hinner ju inte med allting,saker måste prioriteras och då faller också saker bort.Ska man springa i ett ekorrhjul,jobba,laga mat,träna,hinna sätta sig framför tven en timme och så sova?
Jag vill inte leva efter precis samma mönster varje dag,att inte hinna och ha orken till mer.Till mina vänner,till fritidsintressen,till egen tid osv osv.Livet är för kort för att inte ta vara på tiden.Och då vill jag inte spendera så många timmar fast på ett ställe,visserligen ska jag vilja vara där också,och må bra av det(annars är det kanske fel jobb),men inte så många timmar av dom få man har.Hur blev vårt samhälle såhär?Varför i hela friden ska vi jobba en sån stor del av vår dag? Jag har hellre lite mindre pengar att röra mej med,om jag får mer tid med det som betyder mest.Att jag får rörligheten och kan välja.Att jag får mer tid till att leva.

Kommentarer
Postat av: Malin

håller helt med dej casandra!

det är ju en av fördelarna med att vara egenföretagare, man väljer själv :)

jag jobbar oftast 6-7 timmar per dag, annars skulle jag absolut inte ha tid med något annat, mina hundar till exempel.. känns redan som tiden aldrig räcker till allt man vill.. eller tiden kanske finns men absolut inte orken efter allt jobb!

2010-11-11 @ 23:12:16
URL: http://halohaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0