Yrsel

Alltså,jag har mått sådär halv konstigt hela dagen idag,och huvudvärken vill knappt släppa.Och som svar på det fick jag höra att bakisen blir värre med åren.Men nånej nej,jag som är så ung.Blev hispig och googlade andra orsaker istället,men insåg att jag nog var lite sliten bara.haha.Och endå,är jag nu redan peppad för veckan!
(And that´s too bad)

trettionde

nej herregud,den här tidsomställningen tar ju nog på.Undrar nog om det är riktigt värt att hålla på och ändra mellan sommar och vinter tid.Seegt

hard truth

Det finns vissa gränser man inte ska gå över.Det för sällan något bra med sig.Men det kan vara ganska svårt att stå emot spänningen,och därför är det nog bäst att aldrig sätta sig i sådana situationer.
Undvik,om det är möjligt

late night out

Jajja,det blev utgång igår.Efter kaffedrink och röd vin så blev det Kino! Och så himla glad jag var över att det var mycket folk och kända ansikten ute! Var en riktigt kuul och trevlig kväll med andra ord!

med rätt tanke bara

Jobbat idag,(herregud så vackert det är ut över Slemmern på mornarna!) och nu funderar jag på kvällen.Sällskapsslös,men det får ta och ordna sig endå bara!

smile like you mean it

jo nä,det är nog glad man ska vara mest heela tiden,det är ju rätt så härligt

28.10

Middag på Texas Longhorn ikväll,BBQ ribsen måste ju testas! Hiimla trevlans måste jag säga:) Och sen en vända till leksaksaffären,men jag får fortsätta letandet efter vampyr tänder som jag kan prata i(annars fungerar ju inte jag,prata bör man annars dör man,eller nåt sånt)
Nu "klassisk" fredagskväll,vin,ost och idol!

som musik för öronen

ååh,norska och danska i samma låt! haha,jag kan ju inte göra annat än gilla det!

lyx

Fin fin jobbdag med äta ute lunch,för att sen avsluta med kvälls fika på Bagarstugan!:)  bara trevligt värre!

tjugosjätte

Lång dag med hög koncentration= casandra trött.Men har lärt mej en heldel sen igen.Och fick sen te besök så jag fick prata av mej lite och bara hänga i soffan(: mysigt

på listan

slut på den historien

åh gudars,jag hade helt totalt glömt bort att jag hade ett bilddagboks konto! Att det ens existerade! Men nu var det slut på det.Men nog kändes det en aning vemodigt när jag tryckte på ta bort knappen!(men jag tog tag i mej själv)

25 oktober är mammas dag

Suttit ute och lunchat idag i solen(nåjo det var väll aningens kallt men det gick bra med filt på!) och ikväll tagit en cykel tur,bara för att jag är så nyfiken,till möckelö strand och sett på tomt området.Friisk luft insupet,jajjamän!
Nu ska jag fira Mammas födelsedag med en bit kaka!

härliga öbor

men huur härligt som helst med Halv åtta hos mej på Åland!Alla har väll suttit bänkade ikväll! haha och jag gillade det såklart:D

23 oktober

Herregud så vackra dagar vi haft den senaste tiden! Fantastiskt med 14 grader såhär långt in i oktober alltså!
Promenerade omkring lite och jag slås än en gång av hur underbart det är här,och återigen att jag vet att jag vill vara här.Sen kommer det upp väldigt mycket minnen som vanligt när allt finns omkring en.Allt som man upplevt på alla dessa olika ställena.Bara en förminnelse av något som endå påverkar en starkt.(jag återkommer ju alltid till det)
Jag får väldigt ofta i nerverna och tycker det är jobbigt att det alltid är så mycket känslor och tankar som snurrar på i mej,men jag inser att jag aldrig skulle vilja vara utan dom.På samma gång så älskar jag ju att det dyker upp minnen från förr om jag går på en viss väg,förbi någon plats,ser en byggnad,ja allt som finns här runt omkring mej.För det är ju en del av mej,mitt förflutna,allt som har hänt som har skapat mej och format mej till idag.Det är alltså en av orsakerna att jag vill vara på den här ön också.Och hur jobbigt det än är att minnena väcks och för med sig starka känslor,så är det endå allt värt det,för det är jag.
(förra året!!)

saturday night out

Japp,klänningen åkte på igår och jag tog cykeln till stan.Var himla trevligt att sitta på Dinos i ett par timmar och bara snacka,umgås och dricka öl! Sen besökte jag även Kino,så nu är den värsta abstinensen stillad,och thank God för det!! Det var kul att se på folk och träffa människor man inte sett på länge(:
och väldigt skönt att sen bara kunna hoppa på cykeln och trampa hem

now and then

Ibland kan man känna sig väldigt ensam

I like saturdays

Solig lördag som har bjudit på fotboll och fika! Och nu sitter jag med ett glas rött i handen och klänningen åker just på! feeint så att säga!

Det vart ost och kex plus ett glas vin i Västernäs med Idol kik ikväll!
(men jag har fortfarande utgångs abstinens)

goodie

24 timmar

Körde slut mej på ett HIT pass på Avancia ikväll,aallt för längsen jag tog mej dit men nu återfann jag peppen att träna för fullt! Önskar bara jag hade tiden för det,och liite mindre av den där latheten

tjugonde oktober

Det känns konstigt att känna känslan av att man aldrig träffar folk,när man träffar flera olika människor varje dag.
Förmodligen är det för att det inte är dom "rätta" människorna
Känslan finns där,att jag vill träffa folk!

nå ta med mej någon

och nej nu förresten,nu räcker det,nu har jag till och med fått abstinens,vill ut på krogen igen! (jag säger ju att det behövs en break för att sen tycka det är roligt igen)

SoFia

Kuul jobbdag idag! Vi fixade hår och makeup inför en modevisning på Indigo ikväll! Jag sminkade i rasande fart igen,vilket nog blev lyckat! Var ett jätte trevligt event och himla kul stämning,och mycket folk! Så kul att vara med i "kulisserna" och ordna:D umgås med trevliga människor och vara med där det händer,haha minst sagt trevligt
(hann tyvärr inte ta några bilder i princip)

little miss red

Återigen i med lite mer färg,så att det förhoppningsvis inte drar sig åt oönskade nyanser igen!( och nej det är inte riktigt så mörkt som det ser ut)

på kvällskvisten

Hallon med mascarpone och grädde,och en kopp te från London,smakar ljuuvligt ska ni veta! Peppar inför sminkandet för en modevisning imorgon(spännandee!)

Vilken man säger ja då!

the feeling

Sitter och ser på "Mitt stora feta syrianska bröllop" och det är intressant,då det väcker tanken om att i flera kulturer så bor man ju hemma väldigt länge, och i många fall bor man hela familjen och också med ens morföräldrar.Och familjen är det absolut viktigaste,man håller ihop.
Alltså är inget fel,hur man än bor.Så länge man själv mår bra. En Självklarhet egentligen!

09.10.11

den lilla kiken från catwalken jag kan ge er just nu!

too bad

Haft två hemska drömmar(mardrömmar) den senaste veckan,
och nu känns det lite som om dom håller på att bli verklighet

London day two

London dag två bjöd på kvav värme,sådär så man aldrig kunde ta ett friskt andetag.Lite annat än här det. Skulle ta en promenad till Hyde park,men där hamnade vi mitt i ett halv marathon så där gick det inte att vara.Men vi hittade till Oxford street iallafall! Sen måste fixningen inför kvällen påbörjas då vi först skulle möta upp finska Label.m på en restaurang för en drink och mat innan vi åkte till visningen.Fantastisk utsikt,och sen tog taxin oss till Battersea power station och dom röda tältena som var uppsatta för showen! Som med mer än tusen frisörer på plats från hela världen drog i gång med buller och brak med en artist. Toni och Sasha Mascolo,grundaren och dottern tog plats på scenen och det var ju ingen hejd på allt! En heelt fantastisk otrolig upplevelse för mej som frisör! En STOR grej alltså! Nå showen visade allt möjligt och sen var det mingel tills vi sen tog en buss till en klubb(?) i stan där det var efterfest med plockmat och så.(det kändes som direkt taget ur en film där,70-talet,Saturday night fever,haha helt galet!).Sen hamnade vi på ett väldigt udda ställe till,något sorts "dans ställe" ,haha ja gud.Sen sov jag gott minnsann

fjortonde

Ja gud ja fredag igen.Imorgon är det jobb och squash!

Big City Life

Ja alltså,vi for till Stockholm förra fredags kvällen efter en tung jobbvecka och sov på hotell en natt(som hade en imponerande apelsin juice maskin som pressade dom direkt ner i glaset),för att sen ta bussen till Skavsta.Där jag sen måste fajtas med mitt inre och flygrädslan,men ner på Gatwick kom vi iallafall! Hittade på ett tåg och till hotellet(som var litet och helt fint faktiskt!) Sen svirade vi om för att såklart bege oss ut och se på staden.Mötte upp en annan frisör och sen blev det vin stopp,lång lång promenad,middag på en pub(jag åt ju såklart fish&chips),mera vin och mera promenad för att sen hamna på gayklubb,haha,och en till klubb innan det vart taxi till sängen.
Bra första möte med storstaden minst sagt:D

in the lights

Fortfarande yr i huvudet och fattade inte varför någon önskade mej trevlig helg idag.Försöker komma tillbaks till verkligheten alltså! men kul att vara tillbaks ju,om jag inte skulle vara så koko ännu

Såå bra

Hej igen! Nu har jag tagit mej hem! Reste hela dagen igår så var något segt i kroppen och knoppen idag på jobb.
Har haft det fantastiskt!! Inget annat! Och jag är såå tacksam för att jag fick möjligheten att fara på denna tripp,det var en himla stor grej! :) (glad tjej med mycket nya minnen!)
hörs mer imorrn

London calling

Väskan är i princip packad och passet är med! Imorgon är det jobb till fem och sen tar vi båten över till Stockholm och en natt på hotell,för att på lördag fara till London!! (Toni&Guy gala väntar!)
Såå kul och spännande!

true

ja nog är det ju underligt att man aldrig kan vara helt nöjd.Vi saknar alltid något,önskar något annat,vill ha det ena och det andra.Kan liksom inte finnas längre stunder av total nöjdhet.Det ligger kanske i vår natur att alltid vilja ha mer.
Tanken slog mej ju att jag saknar något,inte är helt nöjd längre.Men nu bestämmer jag mej helt enkelt för att det visst är bra.Man nöjer sig. "Because we can't have it all"

förväntar mej spektakulära kreationer

07.18

Klockan ringde mitt i en mening i min dröm imorse.Vilken jäkla brutal uppvakning! fan inga trevligt alls,sen måste jag ju försöka ta mej tillbaks till verkligheten och det faktum att det var dags att stiga upp

superbrand

Okej,nu börjar nedräkningen till London! Lördag it is!

Toni&Guy

my precious

Fina stugan.Fick välbehövliga bil grejer av moffa ikväll,och lite kvalitetstid med dom bästa!

I know and I care

Vänner vet ni,det är viktigt och värdefullt med vänner

2 oktober

mm,varm choklad med grädde!  En riktig Höst söndag

need some more

Nej hörrni,hela den här "karriärs kvinna" grejen börjar bli lite tråkig och ensam nu.Någon får gärna liva upp stämningen lite!