Loka

Jag dricker Loka Päron och den är skitgod,smakar nästan som päron cider om man fantiserar lite.(jag). Iallafall så läste jag ju innehållsförteckningen och såg att den innehåller,
kolsyrat vatten,naturliga aromer av päron och citron,natriumvätekarbonat,
kaliumvätekarbonat, magnesiumklorid,natriumsulfat.Innehåller selleri

Selleri! Tänkte ju jag då,vad tusan gör den i ett päron vatten?
Så jag hittade till Spendrups Loka hemsida och mailade dom,och svar fick jag!
Hej! Tack för ditt mail En av ingredienserna i Loka Päron är sellerifröolja och enligt gällande livsmedelslagstiftning måste den ingrediensen deklareras som "selleri". Det är alltså inte grönsaken selleri som finns i drycken utan det är en väldigt små mängder sellerifröolja som ingår.
Hoppas du fått svar på din fråga.I annat fall är du välkommen att återkomma till oss på Spendrups Konsumentkontakt.


Så väldigt glad blev jag att jag fick ett svar,och att det faktiskt inte alltid ska vara så jätte svårt att få information om saker och ting.Tack!

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, måste smaka på den! =)

2010-04-15 @ 21:31:46
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: tua

hahah bobby va sött att du mejla

2010-04-20 @ 21:24:57
Postat av: Casandra

Jamen såklart! var nyfiken och ville veta:D

2010-04-25 @ 22:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0