Out in the wild wild west

Viilket Äventyr det blev att ta sig in till city idag! Bara pågrund av att T-bane platsen vid oss är avstängd några helger framöver(vilket jag självklart iinte visste,mååp).
Så det fanns en adress där en buss skulle gå ifrån,saken var ju bara den att jag inte kan en endaste adress här,och inte heller åkt buss alls.(men någongång måste ju vara den första!).Meen jag kom på en buss,men måste sen byta till tunnelbana.Hoppade på ett tåg och hade räknat ut att jag skulle av vid nästa station,men på dom gamla tågena så ropas det inte upp vilka platser den stannar på,så jag steg av,men visste inte riktigt var jag var.Men går upp,och kommer ut till en typ stor marknad och bara en massa mörkhyade som går där.Så nääej,jag hade sett lite fel och var inte riktigt på rätt förstod jag.Så ner igen och hoppa på ett tåg,och blev väldans glad sen när jag kom upp till ett ställe jag kände igen! haha.
Nåja gått på stan heela dagen sen i alla tusens butiker det finns här.Vääldigt svårt att iinte ta upp plånboken och dra kortet kan jag säga! Jävligt mycket folk en dag som denna också.(soligt) Fick iaf med mej en outfit hem:D och batteri i armklockan så jag har lite bättre koll på allt.Hittade också ner till vattnet,vilket för en sann ålänning var uuunderbart! Herregud alltså,att få se vågorna och känna havsdoften, och se solen glittrandes på ytan.Det var som ro för själen:D
Sen började fötterna göra ont och magen kurra,och tänkte att jag denna lördag skulle hitta det där sushi stället som vi missade förra helgen.Vilket jag gjorde,och det var väldigt gott! Och helt bra pris också,eller vad säger ni som är hejjare på sushi,tio bitar för tio euro? Tyckte det var helt vettigt iaf!
Sen måste jag ta tag i problemet hur jag skulle komma hem också,vilket inte heller gick helt osmidigt:P
Vet nu iaf varför man inte vill åka buss här omkring! För att stå och trängas med någo främmandes personer rumpor tätt in på en och stå i en halvtimme i trafikljus och övergångställen för att komma fram,det var inte särskilt roligt.Tyckte jag.
Men nu har jag bekantat mej lite med allt det iaf!
(idiot bloggsida som fan aldrig funkar,därför får ni en massa text på rad, förresten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0