Born to be sheap

Haha alltså.Det här landet slår mej med häpnad.
Har tänkt hit och dit hur jag ska göra med min telefon,om jag ska ta ett abonnemang eller så,
men här funkar det ju så att man måste binda sig för ett år för att få det.Och om jag inte är här i ett år så är ju det rätt så onödigt. Och för att ens kunna ta en abonnemang så behöver man norskt personummer.Men så kom vi på, jag och mamma efter diskuterande,att jag kunna ta ett kontatkort istället.Men så tänkte jag om man kanske också måste ha personummer till det.Men nej så kan det ju inte vara,tänk för turister som kommer dit och behöver ett kontantkort,sa mamma.Vilket jag tycker låter väldigt vettigt!
Men var och köpte ett starpaket idag,men gissa om man inte måste ha ett personummer då!
Och om man kommer från utlandet,så ska man fylla in en liten blankett som fanns med och gå in med den till butiken igen.För norska myndigheter kräver tydligen ett namn och personummer till ett mobilnummer!
Sedär ja,nu har jag lärt mej något nytt!(för visste inte att det kunde gå till på detta vis)
Kommer dock inte att börja använda mitt nya telefon nummer ännu,så att ni vet.Vill ni ha tag på mej eller prata sådär för skojs skull med mej(vilket jag gärna hoppas någon vänlig själ göör),så nås jag mest på msn eller skype!
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0