On my way

Ja alltså,det är inte så roligt att gå idag,det liksom känns rätt mycket.Nåja annars mår jag bra.Nu har jag bestämt tid för första provklippningen,imorgon klockan 13.00! Håll tummarna alla,så jag har en av två klippningar över!
Lagat pajdegen till köttfärspajen jag lagar till middag också,här får ni receptet i stora drag.Gott och relativt snabbt lagat!
Pajdeg
Ca 4 dl vetemjöl(jag tar fullkorns)
Ca 100gr smör
Och ca 1 dl vatten
Knåda till en smidig deg,lägg till mera av någon ingrediens om det behövs!
Kan laga den i förväg som jag och ställa i kylskåpet så är den klaar.
Fyllning
Stek sen ett paket köttfärs,i med en halv påse taco mix,eller hur mycket man nu vill ha.Sätt köttfärsen på pajdegen,häll på en burk majskorn, skiva körsbärstomater(eller vanliga) och lägg på.
Vispa ihop ett ägg,ca 1 dl riven ost och 2-3 dl grädde,tex,matlagningsgrädde. Och häll sedan det över pajen.In i ugnen i cirkus 20 minuter och så var det klaart! Mums! sen kan man ju ha sallad som tillbehör om man nu skulle vilja ha i sig lite sådant också.

Kommentarer
Postat av: kaz

Lycka till tjejen!:)

2009-09-29 @ 19:55:20
Postat av: Casandra

:)

2009-09-29 @ 22:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0