Tad pole

Nuuså ska ni få denna veckas Drinktips!
Den här drinken kom min klass på servitör på inför DrinkÅm som hölls i december,där jag tävlade för klassen(hoost,lite bra va!).Den heter Tad pole,alltså grodyngel,för att passionsfruktskärnorna ser lite ut som det här!:D

Till den här behöver man en shaker,finns två olika modeller på dom(vad jag vet).
Så i den sätter man i mycket is, 2 cl Bacardi Grand Melon, 2 cl Bols Melon likör,ca 8 cl passionsfruktsjuice och kärnorna av en halv passionsfrukt(man vill inte ha med det slemmiga).
Skakar det och häller i ett highballglas som är fyllt med krossad is.
Fyller upp med ginger ale och sist sugrör!

Skulle få upp lite bilder från tävlingen och på drinken,men nu får jag det inte att funka! Typiskt.Kanske får det att funka en annan dag.Nåja det här var sista för dagen.Nu tv och sen soova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0