Driinktipset

Jajja en vecka har tyydligen gått igen.Och idag ska ni faktiskt få heela tre stycken,liknande men lite olika.Och om ni inte är som jaag,som tycker om gräddiga,mjölkiga drinkar med chokolikörer,gräddlikörer och liknande,kan nog sluta läsa Nuu! (om ni inte är typer som vågar och vill pröva på något nytt vill säga!)

En av mina riktiga favoriter är denhär som har lite olika namn,så jag brukar säga vad det är i den när jag beställer för att få rätt:P

2 cl vodka,1 cl kahlua,1 cl baileys och fyll upp med mjölk! En variant är att byta ut vodkan mot minttu,det är också feeint!


Såå ungefär ser den ut bortsett från att denhär är halvdrucken och isen smält:P

Så har vi en Marianne,gjorde den i skolan så määrkte jag hur god den är:D smakar jaa lite som marianne karkkisarna utan choko,typ:P

2 cl minttu,2 cl vit cremé de cacao och fyll på med mjölk! (jag antar ju att ni vet att alla drinkar ska ha is i sig också)


haha,det här var den enda bild jag hittade! det ni ser skymta,den är vit alltså.Det är konstigt hur lite spriten är med på alla bilder jag har? helt otroligt nästan att drinkarna lyckas smita! :D

Ännu en storfavorit dock har ingen riktigt lyckats göra den som den "ska vara" än(zante style).Här är "orginalreceptet" av Kitch!


Alltså en 2 cl vodka,1 cl jordgubbs likör(nuförtiden ska indigo ha en!), 1 cl baileys,fyll upp med mjölk och ringla lite röd grenadin på toppen! (sen vette tuusan om måttena var samma och stämde i grekland:D men enligt finska lagen såhär iaf).

Såå ser den ut,Mums!

Nu är det till att testa i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0