Jag tror på förändring

Tankarna snurrar oftast på i mitt huvud, speciellt nu.det går inte en enda hel dag utan att jag tänker på dej, och det gör att dagarna går i sniigelfart. Tror ni inte på förändring? Att människor kan förändras? Att en annan människa kan förändra en person? Jag tycker att det är en sån självklarhet. Dock tror jag inte på att allt går att förändra hos någon, man är endå "gjord" på ett vis, den där grunden i en är väldigt svår att rubba och ändra, som det sägs att man inte kan lära gamla hundar sitta. Men visst ska det väl gå att förändra det liite iaf? Vi lever i en värld där hur mycket som helst kan påverka en varenda en dag, vissa personer lämnar ett avtryck hos en, platser, saker som händer, ett misstag. Man ska verkligen lära sig av misstag, och betyder inte det att man förändrat sig om man lärt sig av det? Man agerar ju förmodligen annorlunda nästa gång man är i en liknande situation. Lika mycket som dåliga vanor går att arbeta bort. Då har man väl förändrats när man slutat med dom där grejerna? Men man måste ofta vara öppen själv för förändring om det ska gå, tänka efter en extra gång innan man gör det man iinte ska göra,eller säga osv. Man kan förändras. Och hoppet är en av det sista sakerna man har kvar.Hoppet om att det kanske kan bli som man vill endå tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0