So many questions,and so few answers

Sitter och dricker limevatten och funderar över livet.Så krångliga vi ska vara.Så mycket dumt vi gör.Så mycket det finns att säga.Kontakten med andra människor är så svårt.Så mycket som ska passa,så mycket som ska anpassas.Värderingar som är så olika.Så mycket som ska accepteras,Saker som ska förlåtas.Saker som ska glömmas.

Det finns en enda person jag verkligen saknar i mitt liv just nu.Den personen som förstår mej bäst.Förstår hur jag menar när jag säger något,konfronterar mej och ifrågasätter varför jag säger som jag säger,svarar på mina frågor men är lika öppen för att bli ifrågasatt.Den som förstår mej fast jag inte kan förklara precis hur jag menar.
Det har gått alldeles för lång tid nu.


När vet man vad som är rätt eller fel? När vet man att man borde förändra vissa saker? Vem bestämmer vad som är rätt eller fel? Och vem ska man anpassa sig efter då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0