Någon som veet?

Någon som kan hjälpa mej? Jag har tänkt köpa en ny dator snart,men jag vet inte vad som är mest värt att satsa på.Är tex. en Apple macbook värd att köpa? Jag vill ha en bra dator som håller nått år eftersom jag inte tänker satsa på en ny hela tiden.Gör ju mest "vanliga" saker på datorn också,surfar,bilder,film,skriver och liknande.Eller kan man lika bra köpa en pc? Har ingen koll alls på vad som är "nytt" just nu,eller vad man behöver.Det som är bäst att satsa på helt enkelt i min situation!

Kommentarer
Postat av: Frida

Om du gör enkla saker och inte redigerar osv så köp en HP :) de e bäst! hah

2009-07-15 @ 22:10:26
Postat av: Himo

Mac är nog alltid "värt att köpa"... lämpar sig oftast bra för redigering av olika slag o man behöver inte oroa sig för virus... Dock pröjsar du nog lite mer för grejerna... Men efterssom du gör mest "vanliga" saker så har du nog kanske inte något direkt behov av en Mac, så vilken dator som helst täcker nog kraven på "vanligt" användande... Jag skulle dock inte köpa en HP som Frida rekommenderade, det är billigt jo, men tenderar att bli tröga och gå sönder... Acer rekommenderar jag! har min laptop i ca 5år? fungerar som smort!.. Men det är nog bara till att forska på olika datorforum/sidor... www.komplett.se har rätt bra grejs... ^_^

2009-07-17 @ 00:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0