Nyårsafton och ännu ett år till ända

Heelt otroligt.Återigen en Nyårsafton är här,och ett helt nytt år att göra något av. Brukar ju alltid tänka över året som vart när denna dagen kommit,och jag reflekterade bara fort och har inte tänkt så mycket på allt.Tills en vän sa något om att det vart ett känslosamt/jobbigt år. Då insåg jag vilket händelserikt,prövande och lärande år mitt 2009 vart.

Ett förhållande tog slut,på ett sådant vis som jag aldrig ens trott att någon kunde göra,att man kunde bete sig så.Vilket efteråt fick mej att inse och lära saker om både förhållanden och människor.
Det var en turbulent vår då jag hade någon sorts ilska i mej,som kom ut över mina vänner som inte behövde det.
Tog min andra examen(:
For på en två veckors resa där det smällde till och jag insåg att jag hade problem med mej själv. Så tiden efter det var ett enda virrvarr av förvirring och frågor om vem är jag,vad står jag för osv.Och jag förstod inte hur jag skulle kunna klara mej igenom det,hitta det jag sökte och inte känna den känslan som var.
Läste en bok som hjälpte massor,och allting rullade på och det bara övergick till härliga dagar.Vilket inte betydde att jag var klar med mina funderingar,men den förbannade uppgivna känslan var borta.
Jag fick omges med en massa härliga människor,vara på skitroliga fester,leva sommardagarna och nätterna som man ska.Och det som gjorde allt det så bra,var alla ni runtomkring mej.Ni som ville "umgås" med mej,ni som var där!
Sedan flytten hit till Norge.Så förbannat mycket jag lärt mej.När man kommer till ett land man aldrig vart i,preciss allt nytt,ingen aning om någonting.Då växer man när man helt enkelt bara måste fixa det.Söka jobb när man aldrig iprincip gjort det,vara ny på stället.Visa fram fötterna och vara sitt bästa.Att sen få träffa så mycket människor och prata med dom,man lär sig fast man står på ett ställe.Man inser så förbannat mycket.Samtidigt som jag har haft känslor jag aldrig haft förut,det har vart en bergochdalbana och den fortsätter.Vilket jag inte ser som något dåligt när det oftast kommer något bra ur det.Man inser ännu mera saker.
Jag har detta år också lärt känna några nya människor,vilket gör mej så glad att man kan göra.Är och behöver inte vara nära vänner,men endå vänner(: Betyder en jävla massa för mej och mitt liv.För som jag sa,det är ni som gjort min sommar och också detta år.Utan er finns det inget,Tack för 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0