Ja jestas

JA fyytusan vilken dag det blev igår! Trippen till Ikea. För det första så är att köra bil i städer i sverige, nog inte riktigt min grejj.Jäkla rondeller alltså,fattade ju iiinget. Och så missade vi infarten vi skulle tagit.Så vi yra runt lite för att hitta rätt. Det där ikeat hade blvit myycket större,så det var en jäkla massa folk( som ett gäng myror) ,så man kom varken hit eller dit. Vi hade så mycket saker vi skulle ha så vi missade hälften! Efter att sprungit ett varv runt där,visade det sig att man måste hämta alla varor själv, även dom vi skulle få skickat hem från ikea! alltså så "småsakerna" vi hade i vagnen köpte vi och gick och packade bilen full( då först kom vi på att vi ju skulle och handla en massa mat, och var skulle det få plats?). Sen in igen och springa runt,tiden gick ju så förbannat fort! Alla saker sen som vi själva skulle hämta var jätte tunga, min soffa var jätte bred och allt det skulle jag köra runt med på en liten "kärra". Kom ju knappt fram till kassan med allt det där:P Tungt,svettigt och stressigt. Tyckte inte om att vara på ikea just då iaf! Iaf så fick vi igenom alla saker och sen skulle vi föra dom till ett annats ställe där dom sedan tog det för att skicka iväg det hit idag. Och så var det bara in i bilen och iväg mot Norrtälje.

Vi hade trott vi skulle hinna med flera butiker och sen hinna gå och handla i lugn och ro. Men tydligen hade vi missbedömt allt:P Klockan bara rann iväg och vi hann med bara ikea alltså. Och senare kom vi på flera saker vi glömde bort att köpa,som ett badrumsskåp hit till övrevåningen:P Nååja. Vi hann och äta på mcdonalds (vilket jag kommit fram till är rätt smaklöst) och handla lite iaf, sen satt jag med fötterna ihopklämda vägen ner till färjan,var bara att trycka in allt! ( konstigt hur mycket onödigt onyttigt vi råkar köpa när vi far till sverige sådär, som att vi kom hem med såna kokosbollar med vit skum i?). Väl hemma skulle ju allt packas in och jag var mega trött. Så det var sängen i princip direkt sen. (brorsan for på fest :O)

Idag har tiden gått lika fort,men haft att göra hela tiden. Nu har jag en fin vit bokhylla tillexempel:D Och nu ska jag gå och sopa balkongen och få upp bord och stolar där(så det kan bli lite häng däär) !

Här här är en liten kik från i fredags, det var förresten riktigt gott! (:



godiisfrossa!

'
Madde vågade sig bara på en husman



mums faktiskt!


Hoppas ni haft en fiiin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0