Avancia pass

När jag nu testade Bodycombat idag så tänkte jag att kan berätta lite om vad jag brukar gå på för pass annars! (försöker ju variera mej liite).

 Tar och berättar om bodycombaten också nu när de var första gången.

Bodycombat är ett förkoreograferat gruppträningsprogram inspirerat av kampsporter som tex.karate,kickboxing, kung fu.(wikipedia)

Jag har varit väldigt skeptisk mot det här eftersom jag annars inte gillar tex boxercise. Men det var faktiskt helt okej! Blev mest att försöka koncentrera sig på hur man skulle göra än att köra fullt ut. Så därför måste jag nog ge det någon chans till! Det var högt tempo i musiken och det gillar vi. Var också en liten styrkedel på slutet.Hög svettighetsfaktor!

Flowin, träningsredskapet består av en större friktionsmatta och 5 pads(typ kuddar) för händer, knän och fötter. Med hjälp av padsen går det att utföra en mängd träningsövningar med enbart kroppen som belastning. Friktionen ger ökad träningseffekt och bidrar till säker och utmanande träning.(http://www.theacademy.se/)

Det här är lite vint. Och så tar det endel på handlederna tycker jag.Men man tränar alla stora musklerna. Ooch faktiskt så är det verklig bra träning. Vissa övningar undrar man ifall faktiskt tar, och dagen efter får man verkligen bevis på att dom JO,faktiskt gör det. Själva passet kan vara lite slött ibland,men vissa dagar är det juust det som är perfekt och skönt! Ingen överdrivet hög svettighets faktor, men tuungt jo!

Spinning är en form av träning i grupp på motionscyklar.Med anpassad musik genom träningspasset och med varierande pulsnivåer.Tempot i musiken bestämmer intensiteten,är en effektiv träningsform med fokus på rygg, mage och ben.(wikipedia)

Jag tycker egentligen inte alls om spinning. Ren plåga. Meen jag är typ illa tvungen att gå lite nu och då för att få lite flåsträning. Sjukt tungt tycker jag det är iaf. Ibland går tiden åtminstone fort om det är bra musik! Hög svettighets faktor.

Push, passen hette tidigare body pump. Body pump är ett styrkeinriktat grupptränings pass där man tränar man alla kroppens stora muskler, allt från axlar till lår. Man använder en skivstång och fria vikter. Vilket gör att man själv väljer hur tungt man vill ha det.(wikipedia). Ingen överdriven svettighetsfaktor, men duktigt utmattande.

Jag tycker jätte mycket om push för det är riktigt bra styrketräning där man får träna alla dom där musklerna man behöver! Man känner så hur man blir starkare och jaa. Det är kul! Tycker bättre om det här än body pump passet som går efter les mills konceptet som kör samma pass i  x antal dagar/månader(vet inte hur länge alltså). Tycker det är mycket roligare med variation och lite olika övningar varje gång. Man gör förresten också övningar utan stång,såsom rygglyft och olika mag och rumpövningar!

Core är träning för mage,bål och rygg. Träningen utförs på en matta på golvet. Man gör mycket plankan,ryggresningar,situps,utfall och liknande.(wikipedia)

Coren är jätte bra träning för bålen! Och det är ju det det går ut på. Tycker dock det kan bli lite för slött. Det händer liksom inte så mycket. Men är tungt iallafall. En söndag kan det vara skönt att gå på core för en mjukstart.

Cirkelträning är en träningsform där man tränar både styrka och kondition.Man tränar flera övningar i följd. Det kan vara allt ifrån fyra till tio övningar på raken beroende på. Man har olika "stationer" där allt är förberett med eventuella vikter och redskap Och övningarna är lite allt möjligt.Tex. vanliga armhävningar, knäböj och sit-ups och pulshöjare

Det här tycker jag veerkligen om! Känns som så bra träning. Man hinner inte tänka på nåt annat utan man bara köör.Och pressar sig så tuusans. Så bra när man får träna konditionen utan att man riktigt tänker på att man gör det(som man känner så bra på spinningen). Tiden går jätte fort och så var man klar! Hög svettighetsfaktor!

Switching instruktörsledd styrketräning i stationsform och i grupp. Effektiv träning som utförs stående i styrketräningsmaskiner.Man byter mellan tio maskiner, som alla var för sig tränar en ny del av kroppen, exempelvis bröst, ben, armar eller axlar. Sen kan man ha "extra" stationer på matta tex.

Jag tycker det här är ett jätte bra styrketränings pass. Var lite sådär tveksam till det först eftersom det görs ute i gymmet, vilket jag inte riktigt är så bekväm med när preciss Alla kan se en(går liksom annars inte och tränar i gymmet själv). Men nu är det nog rätt lugnt:P. Man väljer ju själv vikter så det blir ju så tungt som man vill. Tycker övningarna är tyngre än när man kör med stång iaf!. Mellan hög svettighetsfaktor.

Athletics är rätt svårt att beskriva! Man kan göra alla sorters olika övningar. Brukar vara med en stepbräda som man använder till att tex. göra armhävningar eller utfall mot.Eller på avancia är det det. Övningar för hela kroppen typ.Både styrka och kondition!

Jag tycker det här heelt bra att gå på ibland. Endel konstiga övningar, med dom brukar kännas dom också ju:P Det är bra när det inte är samma sorts övningar som man gör på alla andra pass. Utan nya saker! Bra att det är lite konditionsövningar. Man gör vissa övningar två och två också,men dom blir aldrig på det viset att det skulle bli "obehagligt". Eller hur jag nu ska säga.Sådär medel hög svettighetsfaktor.

Sååja. Det är riktigt nice att träna nuförtiden! Känns mest jobbigt om jag inte får träna, och tråkigt om alla kvällar skulle det bli annars!

Nu ser jag att det kommer harry potter på tv:P Heejs 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0