Februari 22

Gårdagens skola handlade om framtiden och karriären,vilket slutade med att alla satt helt uppgivna.I princip, iallafall.Och man ville bara fara hem och lägga huvudet under kudden.Man blev ju såklart inspirerad också.Men när man inser hur mycket jobb det är med allting.Det är då man undrar vad man gett sig in på och vill istället ta den lätta vägen.Inte för att det är den vägen som tar mej någonstans alls.Men när man ju inte heller vet vad exakt det är man vill.Vad ens mål är.Fast man borde veta det så man kan fokusera och välja så att man gör det bra för sig.Att man gör möjligheter för sig själv.Men det är tusan bara så mycket att fokusera på just nu,så man vill skjuta undan en hel del och ta det sen.Men allt hör ihop,och bildar en helhet.Och om jag då lägger vissa saker åt sidan en stund,är jag rädd att jag tappar bort själva målet.Och då har man inte kommit någon vart.

Det är inte lätt alltså.Men man får ta nya tag varje dag och börja i en ända.Men,ni kanske förstår att jag just nu, inte riktigt är med i allt det här andra som händer runtom.Jag försöker dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0