Mamma Mu

Bröden blev faktiskt heelt goda och bra! (måste ju självklart provsmakas direkt,Jenny godkände dom också) Här är receptet,fast jag direkt gjorde en liten "egen" variant.Bara för att jag lyckades få hem något konstigt mjöl.(det är inte lätt dethär kan jag säga,att försöka förstå vad allt är och översätta det till svenska världen!) Kände mej riktigt duktigt som fick till brödbakning,för typ första gången själv iaf!
Antal portioner: 20
Ingredienser

50 g jäst
5 dl vatten, ca 37°
4 dl riven morot
2 tsk salt
250 g keso
1 msk rapsolja
4 dl grahamsmjöl
ca 15 dl vetemjöl special

 

Gör så här

1. Rör ut jästen med vattnet. Arbeta in övriga ingredienser, till sist så mycket vetemjöl att du får en smidig deg. Knåda noga, täck och jäs 30 minuter.

2. Värm ugnen till 225°. Knåda degen lätt på bakbordet. Rulla ut två längder och dela dem i bitar. Ställ bitarna på en plåt med bakpapper och låt dem jäsa övertäckta 20 minuter.

3. Grädda mitt i ugnen ca 25 minuter. Låt svalna på galler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0